‘Waar ik werk’ voor registraties en vergoedingen

Tijden veranderen. Niet alleen werken we sinds de komst van Corona zoveel mogelijk vanuit huis, het uitkeren van een vaste reiskostenvergoeding is met ingang van 2021 aan banden gelegd. En dat zorgt voor veel uitzoekwerk en administratieve rompslomp. Mogelijk wil je daarom aan de slag met het registreren van de reiskostenvergoeding en/of de thuiswerkvergoeding op dag basis.

Tasper
knows
how!

Reiskosten- en thuiswerkvergoeding een uitzoekklus?

Vraag een demo aan

Reiskostenvergoeding
Het uitzoeken zit vooral in het reisgedrag van medewerkers dat in kaart moet worden gebracht. Wie 26 weken per jaar of 128 dagen per jaar naar een vaste werkplek reist, heeft namelijk nog wel recht op een vaste reiskostenvergoeding.

Voldoen je medewerkers niet aan het criteria, dan mogen de reiskosten enkel worden vergoed op nacalculatie of op basis van declaratie. Als werkgever mag je de hoogte van de reiskostenvergoeding zelf bepalen. Redelijk standaard is  € 0,19 per km. Betaal je meer, dan moet je weten dat er over het bedrag boven deze wettelijke vergoeding wel loonheffing worden ingehouden. Zoals we al zeiden: veel uitzoekwerk en administratieve rompslomp. Zowel voor de medewerker, als HR, als de salarisadministratie.

Thuiswerkvergoeding
Een ander punt om rekening mee te houden is de vergoeding voor thuiswerken. Toen we in het voorjaar van 2020 ineens zoveel mogelijk thuis moesten werken, werd er niet direct gesproken over een thuiswerkvergoeding. >

Het nieuwe normaal

Nu we een aantal maanden verder zijn en het er bovendien naar uitziet dat dit het nieuwe normaal gaat worden, is die vergoeding steeds vaker ook onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. Dus ja: ook voor deze vergoeding geldt veel uitzoekwerk en administratieve rompslomp.

Meer weten?

Waar ik werk

Toch hoeft het allemaal niet zo lastig te zijn. Wie al met onze software werkt, weet dat Tasper de nodige ervaring heeft met registraties en declaraties. Het bedenken en maken van een oplossing om enerzijds medewerkers te laten registreren wáár ze gewerkt hebben en anderzijds op basis van deze registratie een vergoeding te bepalen, paste dan ook prima in dit straatje. Onze module  ‘Waar ik werk’ is hier het resultaat van. Lekker overzichtelijk en met zo min mogelijk klikken natuurlijk.

Snel, makkelijk & overzichtelijk

Binnen de module ‘Waar ik werk’ kunnen medewerkers heel simpel registreren waar zij die dag werken: thuis of op kantoor. Op basis van de registratie en de regeling van de organisatie, wordt berekend op welke vergoeding de medewerker recht heeft en hoeveel er zal worden uitgekeerd (netto en/of bruto). Hierdoor werkt het niet alleen voor de medewerker snel, makkelijk en overzichtelijk, maar ook voor de salarisadministratie.

De voordelen?

  • Geen uitzoekwerk en administratieve chaos.
  • Snel, makkelijk en overzichtelijk bepalen welke reiskosten en/of thuiswerkvergoeding de medewerker krijgt.
  • Eenvoudig uit te breiden met registratie en declaratie mogelijkheden voor zakelijke dienstreizen en onkosten.
  • Op basis van deze registraties kan automatisch een fiscale ruimte reiskosten bepaald worden. Deze ruimte kan door medewerkers eenvoudig uitgeruild worden.
  • Eenvoudig uit te breiden met andere Tasper modules, zoals benefit shop of personal benefits statement.
  • Eenvoudig te koppelen met het HR en/of salarissysteem.
  • Responsive applicatie dus op alle devices goed te gebruiken.
  • Vergoeding kan toegekend worden aan het budget en eventueel fiscaal vriendelijke uitgeruild worden.

De module ‘Waar ik werk’ is lekker overzichtelijk en met zo min mogelijk klikken natuurlijk.

Blog

Wat doen we met de reiskosten?

Nu de meeste mensen zo’n 5 weken vanuit huis werken rijst bij veel werkgevers de vraag: wat doen we met de reiskosten? Terecht, want het is inderdaad een...

Lees verder

Blog

Vergoeding thuiswerkplek

Wanneer medewerkers thuis mogen werken, ben je als werkgever deels verantwoordelijk voor een goede thuiswerkplek. Ben je een goede werkgever (natúúrlijk ben...

Lees verder
vraag een demo aan