Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van een computer wordt opgeslagen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen functionele cookies, analyse cookies en marketing cookies. Wij maken op onze website slechts gebruik van analyse cookies (Google Analytics). Meer informatie over hoe wij dit doen is beschreven in ons Cookie Statement.

{r.title}
“Uiteindelijk gun ik het elke medewerker in Nederland om met onze software te werken”

“Uiteindelijk gun ik het elke medewerker in Nederland om met onze software te werken”

Als uitsmijter spreken we met Rodney over de toekomst. Hij mag even hardop dromen. Hoe ziet Tasper er over een jaar of 5 uit? “Lekker werken is het belangrijkste goed. Mijn uitgangspunt is altijd fun in werk geweest. Doen wat je leuk vindt. Ook in de tijden dat ik 100 uur per week werkte. Destijds heb ik dat nooit als zwaar ervaren. Ik was tenslotte lekker aan het werk. Als je het in de wetenschap van deze tijd bekijkt, was ik de employee experience ver vooruit.”

De juiste weg
Vandaag de dag kan vrijwel geen HR-manager er meer aan voorbij; employee experience lijkt hét uitgangspunt van ieder zichzelf (en haar medewerkers) respecterend bedrijf. Wanneer organisaties inzichtelijk hebben waar zij als geheel gelukkiger van worden, dan kunnen zij zich daarop richten. “Naast tevreden medewerkers is een gezond bedrijf minstens zo belangrijk. We moeten in staat zijn om klappen op te vangen wanneer dat nodig zou zijn. Processen en diensten moeten zo ingericht worden dat klanten tevreden zijn. Die combinatie zorgt voor een spontaan pad naar de toekomst. Ik denk niet zozeer: hier staan wij over 5 jaar.” Liever spreekt Rodney over de juiste weg. Een pad dat leidt naar een goede toekomst, en die zowel de klanten als medewerkers bevalt.

 

“ALS JE WERK ENERGIE GEEFT, KOMT DE REST VANZELF.
NOUJA… BIJNA DAN.”

 

Stilstand is achteruitgang
Natuurlijk heeft hij een blik op de toekomst. Dat is ook nodig om de juiste koers te kunnen varen. “We hebben groeiambities. Die zijn vooral gericht op ‘lekker willen werken’. Dat doen we nu en dat willen we over 5 jaar nog steeds. Met harde doelstellingen heb ik niet zoveel. Als je energie uit je werk haalt, komt de rest bijna vanzelf. Bijna hè? Want als we willen groeien, moet er aan het bedrijf gewerkt worden. Stilstand is achteruitgang. We willen vooroplopen in het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten. Dat is gaaf om te doen, geeft een goede synergie. Het is de voornaamste doelstelling.”

Dreamteam
Een andere wens is het aanvullen van zijn bestaande dreamteam. “Als je tussen de 10 à 20 medewerkers zit, dan komt het voor dat mensen meerdere rollen vervullen. Daar moet ik niet te lang over nadenken, want dat vind ik best eng. Het maakt je als organisatie kwetsbaar. Wat als deze mensen, om wat voor reden dan ook, wegvallen? Dan komen ineens meerdere functies stil te liggen. Dat wil ik in de toekomst voorkomen, door voor elke functie de juiste persoon aan te wijzen.”

 

“WE HEBBEN OP DIT MOMENT NOG GEEN KLANTEN IN DEVENTER, DAAR ZOU IK GRAAG VERANDERING IN WILLEN BRENGEN.”

 

Wensenlijst
Op de vraag of hij nog klanten heeft die hij heel graag zou willen verwelkomen is hij duidelijk. “Natuurlijk heb je bepaalde bedrijven die veel aanzien of een internationaal karakter hebben. Dat is gaaf. Toch vind ik kleinere bedrijven of grote, maar minder bekende bedrijven net zo tof. Het gaat uiteindelijk ook hier weer om de match tussen ons. De samenwerking zit goed wanneer de projectleiders elke keer met energie terugkomen. Uiteindelijk gaat het mij daarom.” Zijn er dan helemaal geen bedrijven op zijn wensenlijst? Natuurlijk wel! “We hebben op dit moment nog geen klanten in Deventer, daar zou ik graag verandering in willen brengen. Het is toch gaaf om samen te werken in dezelfde stad?” De twee andere namen op de lijst staan voor een bepaalde kwaliteit en professionaliteit: Coca Cola en KLM. “Uiteindelijk gaat het mij niet om de namen van bedrijven. Liever kijk ik naar het grote plaatje: ik vind dat elke medewerker in Nederland het verdient om met onze software te werken.”

 

“IN DE TOEKOMST? EEN TEAM VAN BIJNA 60 MAN EN DE FINANCIËLE RUIMTE OM DIE OUDE FABRIEK OM TE TOVEREN TOT INSPIRERENDE STANDPLAATS VAN TASPER.”

 

1 November 2023
Eerder gaf hij al aan dat het niet gaat om de harde doelstellingen, maar dat de weg er naar toe goed moet zijn. Na een klein beetje aandringen, durft hij echter toch hardop te dromen. “Over 5 jaar is ons team uitgebreid naar zo’n 50 a 60 personen en behalen we hopelijk vijf keer de omzet.” Als deze groei daadwerkelijk wordt behaald, zou dat tevens betekenen dat Rodney en zijn team uit hun geliefde onderkomen moet. Verhuizen dus!

 “Dat is wel een dingetje. Dit is letterlijk mijn droompand, maar wat moet dat moet. En als de omzet harder groeit dan de kosten, dan ontstaat er ook ruimte. Dat kunnen we netjes overmaken aan de aandeelhouders, maar we kunnen er ook hele gave dingen mee doen voor zowel de medewerkers als het bedrijf.” Laat het nou nét een van de dingen zijn waar Rodney heel blij van wordt. Oude, vervallen panden omtoveren tot waanzinnige locaties. Dat hij daar al over nagedacht heeft, komt eigenlijk niet echt als een verrassing.

 “Ik zie een oude fabriek, grote open ruimtes, betonnen vloeren, ruimte voor creativiteit en een fijne kantine. Kortom: industrieel met een rauw randje. Dat past bij Deventer als handelsstad, maar het past misschien nog wel meer bij mij en dus bij Tasper. Daar kan ik wel wat mee!” Het zijn mooie dingen om over na te denken. Toch is hij heel stellig. “We gaan niet keihard rennen om bovenstaand resultaat te behalen. Het is geen doel op zich.” De komende jaren zullen in het teken staan van lekker werken, tevreden klanten en mooie producten en diensten. De stip op de horizon is bepaald en hoe en wanneer die wordt ingevuld, wordt gaandeweg bepaald. Of zoals Rodney het zo mooi weet te verwoorden: “Het is wat het is.”

 

 

Terug naar het overzicht