Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van een computer wordt opgeslagen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen functionele cookies, analyse cookies en marketing cookies. Wij maken op onze website slechts gebruik van analyse cookies (Google Analytics). Meer informatie over hoe wij dit doen is beschreven in ons Cookie Statement.

{r.title}
EMPLOYEE EXPERIENCE; A NEW WAY OF WORKING

Employee Experience; A new way of working

Dé manier om je medewerkers te betrekken, te inspireren en te behouden.

In ons huidige werkklimaat en de zoektocht naar de beste mensen op de juiste plaats, lijkt Employee Experience een sleutelpositie in te nemen. Vooral wanneer het gaat om veranderingsprocessen binnen de organisatie. Eerdere HR-trends werden vooral gebruikt vanuit de organisatie om gedragsverandering bij medewerkers te bereiken. Employee Experience doet juist het tegenovergestelde en zet de mens centraal.

Nieuwe manieren van organiseren

Van nature willen mensen een positieve bijdrage leveren, bij een groep horen en het verschil maken. Dat gezegd hebbende, zouden we ons bezig moeten houden met de vraag: ‘Hoe zorgen we ervoor dat zij met plezier naar hun werk komen en voldaan weer naar huis gaan? En waarmee maken we het verschil dat zij dit de volgende dag weer met hernieuwde energie kunnen doen en niet elders aan de slag gaan?’ Vraagstukken die veel HR-trends uit de afgelopen jaren met elkaar verbinden. Uit ervaring weten we inmiddels dat er een directe relatie bestaat tussen hoe een mens zich voelt en het vermogen om waarde toe te voegen aan de organisatie. Je zou daarom zeggen dat het de moeite meer dan waard is om de mens centraal te stellen. Hiermee open je deuren voor compleet nieuwe manieren van organiseren. Denk hierbij aan inspirerende werkomgevingen, het inrichten van processen in het algemeen en HR-processen in het bijzonder.

Kansen om te inspireren

Het centraal zetten van de medewerker is altijd het uitgangspunt geweest van de oplossingen die Tasper in de afgelopen 20 jaar heeft ontwikkeld. Wij zien Employee Experience dan ook niet als ‘de zoveelste trend’. Wij geloven dat dit de manier van werken is die organisaties en mensen aan elkaar weet te binden. Nooit eerder hebben we zoveel kansen en mogelijkheden gehad. Kansen voor HR en de lijnorganisatie om samen te werken. Kansen om nieuwe organisaties neer te zetten. Kansen om de beste mensen binnen te halen én te houden. Kansen om het waar te maken. Wij verheugen ons erop om deze visie uit te dragen. Wij zien in elk geval een duidelijke kans om organisaties te helpen, te prikkelen en te inspireren om deze nieuwe weg in te slaan.

Terug naar het overzicht