Vattenfall:'De applicatie biedt de uitkomst waar we op gehoopt hadden.'

Voor ieder wat wils

De medewerkers van Vattenfall regelen hun eigen arbeidsvoorwaarden sinds een aantal jaren via de Benefit Manager en de module Benefit Shop. De veelzijdige applicatie van Tasper is gekoppeld aan de bestaande hr-systemen. Vattenfall hr-specialist Salary Control David Brink is tevreden over de Benefit Manager en over de keuze om met Tasper in zee te gaan: “De applicatie heeft gebracht en brengt nog steeds waar we deze oplossing voor hebben aangeschaft. Inzicht en gebruikersgemak voor de medewerkers. Maar ook flexibiliteit en controle voor HR en Payroll.”

Flexibel over je eigen arbeidsvoorwaarden beslissen!

Vraag een demo aan

Vattenfall

3600 medewerkers

Oplossing

Benefit Manager in combinatie met Benefit Shop

Implementatie

Live sinds 2011

Compensation & Benefits

"Werknemers krijgen via de applicatie inzicht in de samenstelling van hun arbeidsvoorwaardenpakket. Dit kunnen zij aanpassen aan hun persoonlijke wensen. Via de software krijgen wij snel inzicht in de daadwerkelijke keuzes en mede op basis hiervan kunnen wij het arbeidsvoorwaardenbeleid aanpassen." - Marcella Schokker, Specialist Compensation & Benefits.

Lees meer over het arbeidsvoorwaardenpakket

Actuele gegevens op individueel niveau

“Het budget van medewerkers moet maandelijks op individueel niveau én op basis van actuele gegevens worden berekend. Om dat in onze systemen voor elkaar te krijgen moesten we veel aanpassingen door laten voeren. Dat zou ook veel meer onderhoud gaan vergen,’ vertelt David. ‘Mijn toenmalige manager kende Tasper vanuit zijn periode bij ABN AMRO. Na meerdere oplossingen te hebben bekeken heeft onze projectgroep gekozen voor Tasper.”

Gebruikersgemak als uitgangspunt

“De specialisten van Tasper hebben uiteraard gezorgd voor de reguliere doorontwikkeling van de applicatie. Bovendien heeft Tasper rond 2014 samen met Vattenfall (destijds nog Nuon) onderzoek gedaan naar mogelijkheden om de gebruikservaring te verbeteren en te blijven voldoen aan de aangescherpte wensen van medewerkers. Dat heeft geleid tot de implementatie van een sterk verbeterde Benefit Manager in 2015.”

'blijven voldoen aan de wensen van medewerkers.'

Intuïtieve oplossing, minder supportvragen

“De migratie naar de nieuwe look en feel heeft een aantal maanden in beslag genomen en nogal wat voeten in aarde gehad”, geeft David aan. “Met als resultaat optimaal gebruikersgemak. Er is een intuïtieve oplossing gerealiseerd die werkt als een webshop. Als de medewerker iets niet goed dreigt te doen vertelt de applicatie precies wat dat is en waarom het niet goed gaat. We horen van medewerkers dat ze hier erg tevreden over zijn.” Volgens David is het resultaat hiervan ook duidelijk zichtbaar op zijn afdeling: ‘We ontvangen weinig tot geen supportvragen. Zowel van medewerkers die hier al lang werken als van relatief nieuwe collega’s.

Gemakkelijk bijsturen

“Naast het gebruikersgemak is een belangrijke voorwaarde dat wij voor de salarisverwerking de juiste informatie ontvangen. En ook dat gaat goed.” Om te controleren of data-uitwisseling heeft plaats gevonden maakt David gebruik van logfiles. Zo kan hij direct beoordelen of een koppeling zijn werk heeft gedaan. “Waar nodig kan ik als super-user ook in de data nog gemakkelijk bijsturen. De Benefit Manager is een efficiënt systeem met veel voordelen voor onze hr-organisatie.”

Flexibel over je eigen arbeidsvoorwaarden beslissen!

Vraag een demo aan

vraag een demo aan