Even reserveren a.u.b.

A new way of working met een superhandige app

Mooie inzichten
Zoals zoveel bedrijven, werken al onze medewerkers nu al geruime tijd thuis. De signalen van de medewerkers zijn duidelijk en niet te negeren; geen reistijd is geweldig, vergaderingen zijn veel efficiënter en minder afleiding zorgt voor een hogere productiviteit. Maar tegelijkertijd missen we elkaar en de informele gesprekken in de koffiehoek. Want die leveren regelmatig mooie, nieuwe inzichten op.

Een nieuwe werkwijze
Die feiten in ons achterhoofd houdende, zijn we aan de slag gegaan. De uitkomst is als volgt: alle medewerkers krijgen eerst een werkplekscan, waar een goed ingerichte werkplek uit voortkomt. Ze krijgen een thuiswerkvergoeding en we gaan werken met een verbindings-vrijdag. Deze nieuwe manier van werken brengt enkele praktische en administratieve punten met zich mee. Bijvoorbeeld: waar ben je eigenlijk? Ben je thuis aan het werk, op kantoor, bij een klant of lekker op vakantie?

Softwarematige ondersteuning
Dat softwareondersteuning bij deze manier van werken geen luxe, maar een noodzaak is, was voor ons niet te missen. We hebben uitgedacht welke administratieve en praktische processen wenselijk is en waar het eventueel nog mee uitgebreid kan worden. Inderdaad een ‘wishlist’ en een ‘nice to have’ lijst. Het resultaat van deze sessie is een uitbreiding van onze Benefit Manager met twee apps:

  • De “waar ben ik” app.
    Met deze functionaliteit kun je aangeven waar je bent die dag (vrij, op kantoor, thuis of bij de klant). Hiermee wordt de reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding bepaald en kunnen de medewerkers hun arbeidsvoorwaardenpakket inrichten zoals ze willen. Niet alleen wordt hierbij rekening gehouden met wat fiscaal het meest gunstig is, maar ook het wordt ook uitgebreid met arbeidsvoorwaarden voor duurzame inzetbaarheid en vitaliteit.
  • De “reserveer je werkplek” app.
    In ons geval gaat het kantoor rigoureus op de schop. We gaan de kantoortuin ombouwen naar ontmoetingsplekken. Dit betekent minder werkplekken op kantoor en dus even reserveren vooraf. Zowel voor de medewerker, maar ook als er een relatie op kantoor komt.

Naast de nieuwe apps, hebben we natuurlijk al enkele modules in de Benefit Manager die inspelen op het ‘nieuwe werken’. Deze modules ondersteunen bij vraagstukken die opkomen bij het thuiswerken. Bijvoorbeeld de duurzaam inzetbaarheidsshop of loopbaanbudget shop. In deze modules kun je keuzes aanbieden aan medewerkers, waardoor ze hun vitaliteit en duurzame inzetbaarheid kunnen verhogen. Of het Personal Benefits Statement, waarmee medewerkers direct inzicht hebben in hun arbeidsvoorwaarden en dus al meer informatie eenvoudig ter beschikking hebben. Tenslotte bieden we de mobiliteitssimulator aan. Hiermee kunnen medewerkers keuzes maken voor hun mobiliteit en bekijken welke opties het beste aansluiten op hun persoonlijke situatie.

vraag een demo aan