Vattenfall koppelt opnieuw met Tasper

Vattenfall behoort tot onze eerste generatie klanten. Eerst onder de naam Nuon onder de paars-gele vlag. Sinds 2019 gaan ze wereldwijd door het leven als Vattenfall. Dat had niet alleen een nieuwe naam en een nieuw uiterlijk tot gevolg, maar ook nieuwe systemen. Hoog tijd dus om de koppelingen met Taspers Benefit Manager en Benefit Shop te vernieuwen. We spreken met Gertjan Meijer (Global Process Manager Payroll & HR administration) en Reinold Minderhout (SAP HCM-consultant) over de voortgang.

Waarom was deze update noodzakelijk?
Gertjan: “Dit voorjaar heeft Vattenfall de back office van HR geoutsourcet naar Accenture. Al vrij snel kwamen we erachter dat bepaalde functionaliteiten niet optimaal werkten en dat we daar work-arounds voor moesten inbouwen. Dat vonden wij weer niet handig, dus hebben we met Tasper om tafel gezeten om te bekijken hoe we van die work-arounds af konden komen. Laurens kwam toen met het idee om een update uit te voeren. Hierdoor zou het aantal workarounds fors worden verkleind, omdat er koppelingen zijn gebouwd die in de applicatie van Tasper zelf zijn opgenomen. Daarnaast geeft het ons vrijheid om ook in de toekomst veel flexibeler te zijn in het koppelen van nieuwe modules.” Reinold vult aan: “Er zijn koppelingen gebouwd met nieuwe systemen, waaronder het Succesfactors systeem van SAP. Dat is op dit moment het leading system aan het worden voor bedrijven die van SAP afkomen. Daarnaast is er een integratie gebouwd met, WorkForce en SD Worx (Cobra). Tasper heeft dus flink gesleuteld aan hun applicatie.”

Voor wie deze koppelingen onbekend zijn: SuccessFactors levert basisgegevens van eindgebruikers aan (naam, email, basissalaris etc.).  WorkForce levert verlofgegevens aan voor het kopen van verlof en het berekenen van enkele budgetcomponenten en SD Worx levert salaris gerelateerde gegevens aan voor het berekenen van het budget, uurloon e.d. Belangrijke koppelingen dus voor het maken van de juiste mutaties.

Hoe is de samenwerking verlopen?
“Die is uitstekend verlopen! Vattenfall heeft best een complexe omgeving, omdat je te maken hebt met een organisatie als Accenture die voor elke applicatie een ander aanspreekpunt heeft. Robin heeft ons enorm geholpen om dat samenspel tussen de drie partijen vlot te trekken” zegt Reinold. Ook Gertjan is enthousiast: “door de continuïteit werkt het goed. We hebben al een jaar of acht te maken met Robin en Jeroen. Dat werkt snel en efficiënt. Ze weten alle ins- en outs.”

Wat willen jullie in de toekomst koppelen?
“Op dit moment zijn we blij met wat we nu hebben. Uit ervaring weten we echter dat Tasper innovatief is als het gaat om koppelingen en modules, daar zullen we net als voorgaande jaren over in gesprek blijven. Ook als het gaat om onze eigen ontwikkelingen en beleid zijn zij een fijne sparringpartner. Ze denken mee en spelen eropin.

Reiskosten, declaraties, maar ook hun nieuwe app voor thuiswerken. We hebben het nu net ondergebracht bij Accenture, maar de mogelijkheid is er. Dat is prettig. Ook zou het mogelijk zijn om ons hele variabele arbeidsvoorwaardenpakket aan Mijn Budget, Mijn Keuze te hangen. Er is veel meer mogelijk dan de opties die we nu, naar volle tevredenheid, gebruiken.” Aldus Gertjan.

Wat merken de medewerkers ervan?
De look & feel is volledig aangepast. We hebben eindelijk de logo’s geüpdatet en gaan als Vattenfall verder onder de blauw-gele vlag” zegt Gertjan. Waarna hij vervolgt: “Nu je ernaar vraagt; ik heb er weinig van gehoord. Geen bericht is goed bericht denk ik dan maar.”

vraag een demo aan