“Zij staan voor een optimale employee experience en handelen daar ook naar”

Be Digital, Stay Human. Hij had van Tasper kunnen zijn. Dit is echter de pay-off van RIFF. Een toonaangevend strategisch en digital bureau. Zij verbinden mensen en organisaties vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijk duurzame relatie die ze voor ogen hebben. Best logisch dus dat er in het najaar van 2017 een goede klik was tussen de twee bedrijven. Tasper werd door Jeanette Franken, een van de twee voormalige eigenaren van RIFF, benaderd om de Benefit Shop te implementeren. Het project is vervolgens opgepakt door Moniek Snoeren, HR-medewerker bij RIFF, En dat doet zij tot op de dag van vandaag nog steeds. Halverwege het jaar is ook Rosanne Buis, Manager HR, aangehaakt om een bijdrage te leveren.

Waarom flexibele arbeidsvoorwaarden?
Moniek: “Eind vorig jaar hebben wij laten onderzoeken welke arbeidsvoorwaarden onze mensen belangrijk vonden. Dat was ook echt noodzakelijk, omdat er drie verschillende bedrijven zijn samengevoegd tot RIFF. We hadden te maken met verschillende mensen, culturen en leeftijden, die allemaal hun eigen voorkeuren hadden. Onze jongste medewerkers zijn 18 en willen hun vakantiegeld liever maandelijks. De oudsten zijn 40+ en zijn bezig met hun pensioen. Daarnaast vonden wij het niet meer van deze tijd om voor iedereen te bepalen wat ze krijgen en wanneer. Hoe meer we daarover nadachten, hoe logischer het leek om flexibele arbeidsvoorwaarden te integreren binnen onze organisatie.”

Een collega uit Amsterdam werkte veel samen met Randstad en wist dat zij een programma hadden dat keuze in arbeidsvoorwaarden mogelijk maakt. Via Randstad zijn ze bij Tasper terecht gekomen. Na verschillende gesprekken leken alle opties die Jeanette destijds voor ogen had, mogelijk te zijn binnen de Benefit Manager. Op dit moment zitten zij nog in de testfase, dus echt zeggen hoe het werkt kunnen ze nog niet. Voor zij live kunnen, moeten er nog de nodige hindernissen genomen worden. Er moeten nog veel zaken ingeregeld worden, vanuit RIFF moeten er ook nog een aantal zaken aangepast worden en er moeten nog dingen toegevoegd worden. Desalniettemin staat de livegang gepland voor januari 2019. “Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Als alles straks is doorgevoerd, verwachten wij 
dat onze medewerkers blij zullen zijn dat zij zelf meer invloed hebben op bepaalde zaken.” Aldus Moniek.

Hoe is de samenwerking?
Rosanne steekt enthousiast van wal: “Tasper inventariseert wat wij als klant nodig hebben, denkt daarin ook mee en beweegt mee. Dat is heel fijn. Buiten dat staan ze voor een optimale employee experience en handelen daar ook naar. In alles wat ze zeggen of doen, is de aandacht op de medewerker gevestigd. Dat maken we niet vaak mee.”

Daarnaast vindt zij Tasper zeer volhardend. Dat blijkt vooral uit het feit dat de implementatie langer op zich laat wachten dan gepland. “Bijna een jaar om precies te zijn. Dat heeft alles te maken met het systeem waar wij mee werken. Tasper gaat daar heel goed mee om. Wij hadden het begrepen als ze ermee zouden willen stoppen, maar dat is niet hun stijl. Ze gaan door tot hetgeen we hebben afgesproken ook is opgeleverd. We kunnen dus wel spreken van een hele goede samenwerking.”

Wat gaat de toekomst brengen? 
Moniek heeft goede verwachtingen voor de toekomst. “Bij de start is de Benefit Manager nog redelijk basic ingericht, maar we verwachten hier in de nabije toekomst nog veel meer in te kunnen uitbreiden. Ook op het gebied van wetswijzigingen en nieuwe features worden we graag op de hoogte gehouden. Gezien onze huidige samenwerking, verwachten we dat dit prima zal verlopen.”

Verbeterpuntje 
Het is duidelijk; alle lof voor Tasper. Is er dan helemaal niets op het bedrijf aan te merken? Daar moeten de dames even over nadenken. Uiteindelijk komt Rosanne toch met een aanvulling. “Het zou heel fijn zijn als ze een naslagwerk of training kunnen aanbieden na oplevering van de Benefit Manager. We weten dat de software intuïtief gebouwd is, maar we weten ook dat er altijd vragen komen vanuit de organisatie. Dat moeten we nu zelf verzorgen. Het zou fijn zijn als we dan ergens op terug kunnen vallen.”

vraag een demo aan