De medewerker centraal met flexibele arbeidsvoorwaarden

4 redenen waarom zowel de organisatie als de medewerker er beter van wordt.

  1. Zoveel mensen, zoveel wensen
    In 2019 hebben we te maken met maar liefst 5 verschillende generaties op de arbeidsmarkt. Je begrijpt: elke generatie wil wat anders. Zo hecht de babyboomer erg aan een vast contract en een goede pensioenregeling. Terwijl de jongste generatie vertrouwen en immateriële beloning belangrijk vindt. Kortom; arbeidsvoorwaarden moeten aansluiten op de huidige levensfase van elke medewerker.
  1. Meerwaarde
    Door het aanbieden van flexibele arbeidsvoorwaarden kan je medewerker zelf kiezen. Hiermee creëer je een positieve associatie ten opzichte van jouw organisatie. Juist: meerwaarde! 

    Wie selectief omgaat met het aanbod kan het gedrag van medewerkers beïnvloeden. Dat wordt ‘nudging’ genoemd. Zo is wetenschappelijk bewezen dat medewerkers die verschillende sporten, gezonde voeding en vrije dagen kregen aangeboden, daadwerkelijk gezonder zijn gaan leven. En daar zit meteen de meerwaarde voor jou als werkgever!
  1. Employer branding
    Dat brengt ons direct op het volgende punt: employer branding. Hieronder wordt verstaan ‘Het creëren, communiceren en managen van een aantrekkelijk, onderscheidend en authentiek werkgeversimago.’ Hoe kan dat beter dan door het aanbieden van producten die de visie en bedrijfscultuur versterken? Een sterk werkgeversimago werkt overigens niet alleen goed voor je huidige medewerkers, maar ook voor het aantrekken van nieuw talent in de toekomst.
  1. Leuker kunnen we het niet maken
    Wie kent deze gevleugelde uitspraak van de belastingdienst niet? Inmiddels is hij wat ons betreft een beetje achterhaald. Door het invoeren van flexibele arbeidsvoorwaarden kan je het belastingtechnisch absoluut wel leuker maken. Wie slim omgaat met zijn arbeidsvoorwaardenpakket kan een mooi voordeel behalen. En wie voor de titel ‘beste werkgever’ gaat, geeft dat voordeel dan weer lekker terug aan de medewerkers. Wedden dat ze dat wel kunnen waarderen?
vraag een demo aan